SPAR University rolt kassaloos concept SKIPPEN uit met Tikkie!

ENGLISH VERSION BELOW

SPAR University gaat het gewoon doen: SKIPPEN gaat live bij SPAR University. Met het nieuwe concept ‘skip je de wachtrij en betaal je met Tikkie’!

Er zijn retailers die vooral druk zijn met het praten over de technologische innovaties die er van ‘de zomer’ aan zitten te komen. SPAR University praat er niet over, maar doet het gewoon! SPAR University is uitgetest en introduceert als eerste een kassaloos concept in haar winkels: SKIPPEN!

Op woensdag 4 april 2018 start SPAR University met het kassaloze concept SKIPPEN in de winkel op de Hogeschool Utrecht (HU). Studenten op de HU kunnen vanaf dan ‘SKIPPEN’ bij SPAR University en betalen zonder tussenkomst van een kassa.

Nadat SPAR University in 2013 startte als eerste winkel in de wereld met 100% self-checkout (geen caissières), is het nu tijd voor de tweede stap in de ontwikkeling van simpel, slim en snel shoppen. De ambitie is dat SPAR University aan het einde van 2018 in al haar winkels SKIPPEN heeft uitgerold en daardoor meer blije klanten. Waarom deze stap? Door het introduceren van SKIPPEN, heeft SPAR University meer relevante en dus persoonlijke aankoopdata over haar klanten om slimmere appdeals te maken. Ook kan SPAR University de klant betere informatie geven over wat zij graag willen weten, als bijvoorbeeld allergenen of het aantal calorieën en “SKIP je de wachtrij waardoor je sneller buiten in de zon staat te genieten van je aankoop”.

SKIPPEN bij SPAR University

SKIPPEN is een gloednieuwe functie in de SPAR University app. Deze app is ontwikkeld door Social Brothers en staat al op ruim 25.000 smartphones geïnstalleerd. SKIPPEN is heel simpel: open de app, start het “SKIPPEN” en je kunt letterlijk en figuurlijk de kassa(rij) in de winkel ‘skippen’. Je scant de producten die je wilt hebben met je smartphone. De artikelen worden direct in het (digitale) winkelmandje geplaatst en vervolgens reken je deze met Tikkie af. Op deze manier ‘skip’ je de rij en shop je nog slimmer, sneller en simpeler. Als laatste stap is er nog een leuk verrassingselement: na het skippen scan je de QR code bij het skip-beeldscherm en zo zie je meteen of je bij jouw eerstvolgende bezoek een ‘reward’ ontvangt, bijvoorbeeld een gratis koffie of lunch!

Nog meer blije klanten

SKIPPEN is een shop-gedreven concept en komt voort uit de wens om klanten nóg blijer te maken. Want doordat de klant niet meer hoeft te wachten bij de kassa heeft de klant feitelijk een langere lunchpauze. De kracht van het SKIPPEN zit vooral in het vertrouwen richting de klant, iets wat dankzij de self-check out kassa’s altijd al een belangrijk onderdeel van de formule is geweest. De vrij eenvoudige techniek en software die het SKIPPEN mogelijk maakt is door een slimme koppeling van API’s tot stand gekomen. SPAR University zocht hiervoor een samenwerking met Countr (Point of Sale Software), Social Brothers (full-service ICT-bureau), Mood Media (audiovisuele klantbeleving) en Tikkie (betaalapp van ABN AMRO). Samen bundelden zij de krachten en leverden via een scrumteam het concept SKIPPEN op.

Voor vragen over het SKIPPEN:

Kyra van Elswijk – Manager Slimme Klanten (marketing & commercieel manager)

ENGLISH VERSION

SPAR University is just doing it: SKIPPEN goes live at SPAR University. With the new concept, ‘skip the line and pay with Tikkie’!

There are retailers who are always busy talking about the technological innovations that come from ’the summer’. SPAR University isn’t wasting time talking about it, but is just doing it! SPAR University is finished testing and is the first to introduce a cashless concept in its stores: SKIPPEN! On Wednesday, April 4, 2018, SPAR University will start with the cashless SKIPPEN concept at the Hogeschool Utrecht (HU). Students at the HU can ‘SKIPPEN’ at SPAR University and pay without a cash register.

After SPAR University started in 2013 as the first store in the world with 100% self-checkout (no cashiers), it is now time for the second step in the development of simple, smart and fast shopping. The ambition is that SPAR University will have rolled out SKIPPEN in all of its stores by the end of 2018, creating many more happy customers. Why this step? By introducing SKIPPEN, SPAR University gathers more relevant data about its customers so can create smarter app deals. SPAR University can also provide the customer with better information about what they want to know, such as allergens or the number of calories and enable them to “SKIP the line so you can more quickly enjoy your purchase outside in the sun”.

SKIPPEN at SPAR University

SKIPPEN is a brand new feature in the SPAR University app. This app was developed by Social Brothers and is already installed on over 25,000 smartphones. SKIPPING is very simple: open the app, choose to “SKIP THE LINE” and literally and figuratively you can ‘skip’ the cash register (line) in the store. You scan the products you want with your smartphone, the items are added directly to the (digital) shopping basket and then you pay your final bill with Tikkie. In this way you ‘skip’ the line and shop even smarter, faster and easier. As a final step there is a nice added surprise element: after skipping you scan the QR code at the skip screen and can immediately see if you will receive a ‘reward’ on your next visit, for example a free coffee or lunch!

Even more happy customers

SKIPPEN is a shop-driven concept and stems from the desire to make customers even happier. Because the customer does not have to wait at to check out and pay, the customer actually has a longer lunch break. The power of SKIPPEN is mainly in trusting the customer – something that has always been an important part of the formula thanks to the self-checkout cash registers. The technique that makes SKIPPEN possible has been realised by cleverly combining APIs from different parties. SPAR University sought a collaboration with Countr (Point of Sale Software), Social Brothers (full-service ICT agency), Mood Media (audiovisual customer experience) and Tikkie (payment app from ABN AMRO). Together they joined forces and delivered the SKIPPEN concept in a matter of weeks via a scrum team.

For questions about SKIPPEN:

Kyra van Elswijk – Manager Slimme Klanten (marketing & sales manager) 

Meer blog?
Download onze app
Wat?

Claim APP deals, de Zero Waste Bag
en spaar voor gratis koffie

Download onze app!

Android: Ga naar Download
IOS: Ga naar Download
+